marți, 13 octombrie 2009

soare mare, hai-napoi!

Draga furnicuta,
sa vezi ce mi s-a intamplat...Noaptea trecuta mi-am uitat balconul deschis, cineva a lasat geamul si usa de la baie deschise, iar eu am dormit in pantaloni scurti si tricou. Consecinta e ca am visat ca citeam Tolstoi. Si citeam pagina dupa pagina cu nesat... tot visul, pana m-am trezit sa inchid balconul; dar era prea tarziu. Imi intrase toamna-n casa si-mi trimisese mintea cu gazda ei cu tot intr-o sanie ruseasca ce strabatea campurile inzapezite si cu nimic altceva sa ma fereasca de vifornita, decat o patura infasurata strasnic in jurul trupului meu dardaind. Si am inaintat asa prin noapte, rasfoind paginile, parundu-mi-se foarte natural sa simt ceea ce mintea mea debita.
Am ajuns la concluzia ca mintea mea are nevoie de educatie...ca prea e ea nastrusnica... sper sa inteleaga cu vorba buna ca altfel, am sa-i dau exercitii de matematica si de economie bancara + atatea informatii incat n-o sa poata sa le duca. Poate sa se impotriveasca cat vrea, am s-o pun in lanturi!
Tertipul pe care-l folosea era destul de simpatic: cum ca daca e incalzire globala, ea credea ca n-o sa ne fie frig... Sau ma intreba daca morsele s-ar supara ca am reintra intr-o epoca glaciara cum ne suparam noi pt incalzirea lor globala. Mi-a zis apoi un despre ursuletul polar si mama lui si aproape ca m-a convins (pentru povestioara click aici http://irunik.blogspot.com/2009/10/poveste-din-taramul-alb.html ), dar mi-am dat mai apoi seama ca incearca sa-mi adoarma ratiunea furisandu-i tot felul de somnifere din astea in pahar.
Azi e vremea greierilor sa joace la Loto, e vremea ramelor sa se tarasca inspre tarile calde, e vremea furnicutelor sa-si numere agoniseala din banci, e vremea vantului sa ne ia umbrelele, e vremea rotilor de masini sa improaste ochiuri de apa, e vremea sa recunoastem chipul posomorat al toamnei, e vremea sa ne manjim fetzele de ciocolata amaruie, iar pentru mine e vremea sa acept ca a plecat vara-mea si sunt nevoit sa leg un grad de rudenie cu aceasta toamna... pe care n-as fi vrut sa ti-o prezint... dar te rog, ma ajuti si pe mine cu ceva mancare sau bani?

Niciun comentariu: