duminică, 29 martie 2015

Pe aripi germane in vant - o tasnire epica

Daca n-ar fi fost cutia neagra a avionului Airbus A320 

*probabil ca jurnalistii de investigatie ar fi facut legatura intre dezastrul Germanwings si situatii precedente in care gaze toxice au patruns in cabina pilotilor, provocandu-le acestora semi-paralizie si fortandu-i sa aterizeze pe cel mai apropiat aeroport. Problema pare sa fie destul de comuna cu tipul acesta de avion.

http://www.dw.de/aircraft-fumes-are-a-potential-travel-hazard/a-16629455
http://www.dw.de/gases-caused-near-disaster-on-german-plane/a-16274783
http://www.fireinews.com/news-8742848.html
http://www.dw.de/german-plane-makes-emergency-landing-in-croatia/a-17045934
http://www.ibtimes.co.uk/vueling-airbus-a320-makes-emergency-landing-barcelona-1493724
http://www.dw.de/safety-conflict-at-europes-flight-safety-agency/a-16319280

Sistemele de ventilatie 
In anul 2012, un raport al autoritatilor germane, mentioneaza 67 de cazuri (logate in decurs de 3 ani) in care gazuri toxice patrund in cabinele pilotilor. Principala cauza este introducerea aerului compresat in sistemul de ventilatie prin intermediul motoarelor (o solutie low cost). Odata cu acesta, exista un risc major ca gazele produse de uleiul de motor sa patrunda in sistemul de ventilatie. In doze mici, provoaca doar o senzatie de discomfort si dureri de cap, dar dozele mai mari provoaca semiparalizie si chiar pierderea cunostintei.

Teoria conspiratiei vs. Lumea Imaginatiei 
Si daca pilotul si copilotul au fost amandoi, impreuna cu pasagerii, victime ale unor probleme tehnice pe care Germanwings (parte din megacorporatia Lufthansa) si uriasul Airbus, au decis ca nu e profitabil sa le remedieze?
Exista sansa ca acest copilot sa fi fost intr-adevar un criminal cu sange rece, dar spre deosebire de altii, el nu mai poate sa se apere. Nici macar n-a scris o scrisoare sa se justifice. E un actor mort, de o versatilitate nemaipomenita, dar oricarui regizor i-ar fi greu sa foloseasca un scenariu in care biografia copilotului are sens.

Time is money.
E foarte probabil ca impactul comercial pe care il are accidentul, este pentru unii mai sever decat pierderea a 150 de vieti omenesti + patarea reputatiei unui simplu copilot mort. Daca nu s-ar fi gasit dovezile clare si incriminatoare in cutia neagra, fiecare noua zi de investigatii, ar fi costat sute de milioane. Probabil ca lovitura de imagine si pierderile financiare pt GermanWings, ar fi fost nimicitoare... Dar asa, vom uita in curand numele copilotului; cutia neagra, unica si de netagaduit a fost gasita! Copilotul va fi pentru totdeauna, exact ceea ce vor scrie cartile de istorie aviatica. Si presa...